Forum » General » News and Announcements » Why Is Indigenous Peoples Day ReplacinWhy Is Indigenous

Why Is Indigenous Peoples Day ReplacinWhy Is Indigenous

  • เด็กชายนาวาโฮชาวอเมริกันเชื้อสายอินเดียนวัย 9 ขวบที่น่ารักและถ่ายรูปสวยมาก
    การเฉลิมฉลองวันโคลัมบัสในสหรัฐอเมริกา ซึ่งมีวัตถุประสงค์เพื่อเป็นเกียรติแก่ 
    มรดกของชาย ผู้ให้เครดิตในการ "ค้นพบ" โลกใหม่ - เกือบจะเก่าแก่พอๆ กับประเทศชาติเลย การเฉลิมฉลองวันโคลัมบัสที่เก่าแก่ ที่สุด  เกิดขึ้นในวันที่ 12 ตุลาคม พ.ศ. 2335 ซึ่งเป็นวันครบรอบ 300 ปีของการลงจอดของเขา แต่นับตั้งแต่ทศวรรษ 1990 เป็นต้นมา รัฐต่างๆ จำนวนมากขึ้นได้เริ่มเปลี่ยนวันโคลัมบัสเป็นวันชนเผ่าพื้นเมือง ซึ่งเป็นวันหยุดที่มีจุดมุ่งหมายเพื่อเป็นเกียรติแก่วัฒนธรรมและประวัติศาสตร์ของผู้คนที่อาศัยอยู่ในอเมริกาทั้งก่อนและหลังการมาถึงของโคลัมบัส

    ในการถามตอบต่อไปนี้ Susan C. Faircloth สมาชิกที่ลงทะเบียนของ Coharie Tribe แห่งนอร์ธแคโรไลนา และศาสตราจารย์ด้านการศึกษาที่ Colorado State University อธิบายประวัติศาสตร์ของวันชนพื้นเมือง (Indigenous Peoples Day) และความหมายของการศึกษาของชาวอเมริกัน [url= https://footprosports.com/ style="font-weight: 400;"> ]เว็บไซต์ในบอลออนไลน์

    ประการแรก เหตุใดวันโคลัมบัสจึงเป็นปัญหา
    ซานฟรานซิสโก-มกราคม 1980: รูปปั้นและอนุสาวรีย์ของนักสำรวจ คริสโตเฟอร์ โคลัมบัส ถูกลบเลือนด้วยคำขวัญต่อต้านโคลัมบัสและกราฟฟิตี้ในเมืองซานฟรานซิสโก ประมาณปี 1980 (ภาพโดย Nik Wheeler/Corbis ผ่าน Getty Images)

    สำหรับชนพื้นเมืองจำนวนมาก วันโคลัมบัสถือเป็นวันหยุดที่ก่อให้เกิดความขัดแย้ง เนื่องจากโคลัมบัสไม่ได้ถูกมองว่าเป็นผู้ค้นพบ แต่เป็นผู้ล่าอาณานิคมมากกว่า การมาถึงของเขานำไปสู่การยึดที่ดินอย่างเข้มแข็งและเป็นเหตุให้เกิดการเสียชีวิตอย่างกว้างขวางและการสูญเสียวิถีชีวิตของชนพื้นเมือง

    วันชนพื้นเมืองเกิดขึ้นเมื่อไหร่?

    In 1990, South Dakota – currently the state with the third-largest population of Native Americans in the U.S. – became the first state to officially recognize Native Americans’ Day, commonly referred to as Indigenous Peoples Day in other parts of the country.

    More than a dozen states and the District of Columbia now recognize Indigenous Peoples Day. Those states include Alabama, Alaska, Hawaii, Idaho, Iowa, Louisiana, Maine, Michigan, Minnesota, New Mexico, North Carolina, Oklahoma, Oregon, South Dakota, Vermont, Virginia and Wisconsin.

    How does Indigenous Peoples Day change things?

    Indigenous Peoples Day offers an opportunity for educators to rethink how they teach what some have characterized as a “sanitized” story of the arrival of Columbus. This version omits or downplays the devastating impact of Columbus’ arrival on Indigenous peoples. Indigenous Peoples Day is an opportunity to reconcile tensions between these two perspectives.

     

    Research has shown that many schools do not accurately represent Indigenous peoples when they teach history. I think this is true not only on Indigenous Peoples Day, but throughout the school year. Researchers have found that K-12 schools tend to teach about Native Americans as if they existed only in the past. By revising the curriculum to better reflect both past and current histories and stories of Native peoples, educators can more accurately teach students about their cultures, histories and traditions.

    Has there been any pushback?

    Yes, the shift from Columbus Day to Indigenous Peoples Day has met resistance from communities across the country. In 2021, parents in Parsippany, New Jersey, protested the local school board’s decision to celebrate Indigenous Peoples Day in place of Columbus Day. Among other things, they cited lack of community input, failure to honor the legacy of Italian immigrants and the need for a “more balanced picture of Columbus.” In response, the school board removed the names of all holidays from its calendar. Now the holidays are just referred to as “days off.”

    What resources do you recommend for Indigenous Peoples Day?

    I would recommend “Lies My Teacher Told Me About Christopher Columbus” by sociologist and educator James Loewen. I would also recommend “An Indigenous Peoples’ History of the United States for Young People” by historian Roxanne Dunbar-Ortiz. These books help illustrate both the impact of the arrival of Columbus on the Indigenous peoples of the Americas and the role of Indigenous peoples in the founding of the United States. This is information that is typically absent in K-12 schools.

     

    Other resources are available from organizations such as the National Museum of the American Indian, Learning for Justice and IllumiNative. These resources include sample lesson plans, books and videos that reflect the diversity of Native American peoples and tribes. For example, one lesson plan from IllumiNative provides opportunities for students to learn about Indigenous Peoples Day and at the same time explore ways to honor and protect the land, air and water. Such lessons are important, as they address the ways in which conservation of natural resources is essential to the economic self-determination and self-sufficiency of Native nations.

    Susan C. Faircloth, Professor & Director of the School of Education, Colorado State University

    บทความนี้เผยแพร่ซ้ำจาก  The Conversation  ภายใต้ใบอนุญาต Creative Commons อ่าน  บทความต้นฉบับ

     

      October 9, 2023 8:32 AM PDT
    0